De verkoop van de Vlaamse weekbladen boert verder achteruit. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). De cijfers hebben betrekking op de periode april 2012-maart 2013. P-magazine, Humo en Joepie zijn andermaal de grootste verliezers.

De totale verkoop van de wekelijkse en halfwekelijkse bladen daalt met 3,38 procent naar 6.912 miljoen exemplaren.  Het zijn opnieuw P-magazine, Joepie en Humo die de grootste klappen krijgen, met respectievelijk een achteruitgang met 21,97 procent naar 36.937, met 16,94 procent naar 50.893 en met 16,44 procent naar 159.246 exemplaren.

Overigens verkochten zowat alle grote weekbladen in Vlaanderen minder behalve Primo TVgids, dat erop vooruit gaat met 6,68 procent naar 99.410 exemplaren.  De verkoop van Dag Allemaal daalt met 11,51 procent naar 359.563 exemplaren en ook Story zag de verkoop slinken met 11,57 procent naar 142.227 exemplaren.   Knack Magazine tekent een daling van 5,71 procent op naar 106.297 exemplaren. De vrouwenbladen Libelle (213.836) en Flair (98.317) doen het respectievelijk 3,52 procent en 12 procent slechter.  Kerk en Leven tenslotte geeft 7,69 procent prijs en komt uit op 301.623 exemplaren.  Foto arcihef N.